Dag 2: Special Sunday

7 april 2019 - Salima, Malawi

Na een fijne nacht vol slaap mochten we ontbijten in een toffe ruimte die gedeeltelijk over het meer is gebouwd. Uitzicht op het meer, zon erbij, echt te gek!

Na de nodige energie te hebben opgedaan reden we richting een kerk. We namen braaf plaats maar het was wat saai. Waar waren die dansende blije mensen die we hadden verwacht? Toen de spreker de woorden: thank you for coming to sunday school’ uitsprak, snapten we dat dit het ‘voorprogramma’ moest zijn en de echte dienst zou volgen. En dat deed ie! Wat een belevenis; mannen, vrouwen, kinderen, uit alle hoeken en gaten verschenen ze en mochten ze een stuk zingen. Wij mochten onszelf voorstellen en ook wat ten gehore brengen 🙈. Echt geweldig dit!

C0A1D8B1-A032-43E2-A955-6EB5031FD943

1C92E7E5-74DC-4DFC-A4DB-534B6AAC18B7

Met mijn Malawinees gaat het prima 😆

Na een zit van ruim twee uur hielden we het voor gezien (nee, voor die mensen was het nog niet klaar) en namen we afscheid. Tientallen kindjes zwaaiden ons uit. Dat vond ik al pittig, kan je nagaan wat er de komende week gaat gebeuren qua emoties...

Even verderop was een hotel, ook aan het meer, waar we hebben gezwommen en geluncht. Waar ik van tevoren niet had verwacht een vakantiegevoel te krijgen tijdens deze reis, is dat tot nu toe heeeeel goed gelukt... en tegelijkertijd beseffend dat het over 24 uur compleet anders zal zijn. Wel echt genoten van het mooie strand en ook hier weer de bijzondere taferelen die ik heb gezien.

496F8487-DE79-4986-92B5-0F18E04B2729

Terug naar de lodge, maar nog even een stop bij de crocodile farm. Je mocht er een vasthouden maar nadat Geert door zo’n croc werd ondergeplast, vond alleen guide Andrew het nog een goed idee om in die ‘voetsporen’ te treden.

29273A46-E6C8-4822-B81E-6A2A1F41EE7B

Bij de lodge gezellig 30 seconds gespeeld en heerlijk gegeten. Wat een leven! We maken ons op  voor morgen, de bouwtas staat al klaar. Ik ben hier nu al eventjes maar heb nog geen idee van wat me te wachten staat... Wordt zeker vervolgd!

1. Puk:
    8 april 2019
    Hey Kimmie! Wat een indrukken in zo een korte tijd. Veel succes met bouwen en genieten!
  2. Tonny:
    8 april 2019
    Wat een leuke verhalen nu al☺! Veel plezier en succes met bouwen.
  3. Anita:
    8 april 2019
    Ze verzorgen jullie wel luxe hoor, je zou bijna vergeten waarvoor je daar bent.
    Ben zeer benieuwd vandaag. X X