Dag 1: Aangekomen Malawi!

7 april 2019 - Lilongwe, Malawi

Jaja, eindelijk neem ik de tijd om jullie wat te vertellen over de eerste belevenissen in Afrika. Na een lange reis kwamen we aan in Malawi. Het hotel waar we bepakt en bezakt aankwamen had ons om 2PM verwacht en niet om 2AM, daar kwam her improvisatietalent van onze guide Andrew al goed naar boven: binnen twintig minuten zaten we in een lodge. Stuk minder mooi dan het hotel waar we al in de lobby hadden gesnuffeld, maar om 2.30 uur maakt het geen fluit meer uit waar je kunt slapen. Nog vol adrenaline gingen de lichten bij ons om 4.00 uur uit en om 8.00 uur was het rise and shine. Nou ja, vooral rise....

Prima ontbeten en toen door naar de markt. Een hele belevenis en ook best een spannende. Alles verliep prima gelukkig en we konden compleet, heelhuids en nog in bezit van onze portemonnees onze reis voortzetten. Na een prachtige tocht door het waanzinnige Malawinese landschap kwamen we aan het einde van de middag aan in Salima. We hebben de meest bizarre dingen gezien onderweg, hieronder een indruk:

701EFB2C-8172-45B5-8C03-1BA893A0CB27

8CC41C86-EED3-4F88-8046-D3936094A6EF

Dat mannetje.... lopend met een doos,

met hieraan een wieltje en een touwtje vastgebonden. That’s it, zijn speelgoed.. en dan te bedenken dat we vorige week de verjaardag van Sepp vieren en een cadeeautafel hadden waar je met moeite overheen kon kijken...

1D527B98-E70B-4875-965C-EF101A8C02AD

Het landschap is echt oogverblindend mooi... heel groen, heuvelachtig, het lijkt wel alsof we in de Lion King zijn beland...

Onze accommodatie in Salima is een mooie lodge aan het Malawi-meer. Na de kamerverdeling was het voor sommigen tijd voor een duik in het zwembad, voor anderen voor het eerste biertje of wijntje. Rara wie er voor dat laatste ging 😆.

Een hele gezellige avond gehad met o.a. de briefing met info over wat we gaan doen vanaf maandag en waar we ons op kunnen voorbereiden, waarna we ons op maakten voor een volle nacht slaap. Zooooo fijn! Dat is ook goed gelukt. Geen muggen, een airco die het meestal doet (als de stroom uitvalt moet je toch echt weer even op dat knopje drukken) en wat gestoei met de lichtknopjes midden in de nacht konden de slaappret niet drukken.